HälsoESSet

Mamma/Barnvagn
utomhus

Träningen är för dig som är nybliven mamma med bebis i vagn.  Vårt fokus ligger på att stärka de muskler som blivit hårt belastade under graviditeten och samtidigt bygga kroppen genom effektiv och säker träning. Kom och lär känna andra nyblivna mammor och få ny motivation av att träna i grupp. 

Det är individuellt när du kan börja träna efter förlossningen, vi rekommenderar att börja med promenader när du kan. När dina blödningar upphört kan du börja med lättare träning för bäckenbotten och den inre magmuskulaturen. Cirka 8-12 veckor efter förlossningen går det ofta bra att börja träna hela kroppen. Träningen bör byggas upp från grunden och utvecklas i takt med att din kropp blir starkare. För att delta på dessa pass rekommenderar vi att du tränar med promenader och knipövningar i minst 3 månader eller att du gått mammaträning steg 1. 

1

Våra träningspass är varierande och berör alla muskelgrupper. Vi varvar uthållighet, styrka, teknik och rörlighet, och vi utmanar alla på sin nivå. Vi tränar funktionellt, nyttjar naturen och redskap som gummiband och utegym.  

Vi startar nästa grupp 23 augusti 2022. Tisdagar och/eller torsdagar kl 10.00

Vad säger tidigare deltagare?

“Min lilla erfarenhet av HälsoESSet är mycket god och jag tycker om Elins variation på passen”. 

“Kul med uteträning med bra upplägg på passen”.

“Det var härligt, både att få röra sig och få frisk luft”.