HälsoESSet

Allmänna villkor

1. Inledning

1.1 Dessa allmänna villkor reglerar användningen av vår webbplats för bokning och köp av träningspass, personlig träning, kurser och event, och utgör avtalet mellan dig som kund och HälsoEsset Sämfors AB.

2. Bokningar och Priser

2.1 Genom att göra en bokning på vår webbplats bekräftar du att du är över 18 år eller att du har målsmans tillstånd att göra bokningar och köp.

2.2 Alla priser på webbplatsen anges i Svenska Kronor (SEK) och inkluderar moms.

2.3 Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna när som helst, men de priser som visas vid tidpunkten för bokningen kommer att gälla för din bokning.

3. Betalning och leverans

3.1 Vi accepterar betalningar via Swish, faktura och autogiro.

3.2 Betalningen måste slutföras innan en bokning är bekräftad. 

3.3 Efter godkänd betalning skickas en bokningsbekräftelse till den mailadress som angivits vid bokningen. Kvittot kan hämtas efter köp i bokningssystemet om kvitto ej är bifogat i bekräftelsen.

3.4 Delbetalning är möjlig via faktura efter överenskommelse. Välj faktura i kassan. Fakturan blir på hela beloppet men vi delar upp fakturan innan utskick. Det du behöver göra är att kontakta oss via info@halsoesset.se senast 24 timmar efter ditt köp för att komma överens.

4. Avbokning och Återbetalning

4.1 Om du behöver avboka din bokning, vänligen gör det via bokningssystemet Zoezi så snart som möjligt. 

4.2 Återbetalning vid avbokning beror på våra avbokningsregler och kan variera beroende på typ av träningspass, kurs eller evenemang. Vänligen se våra avbokningsregler för specifika detaljer.

4.3 Vid force majeure-händelser ges ingen återbetalning. Om vi behöver avboka ett gruppträningspass, kurs eller evenemang av andra anledningar, vänligen se våra avbokningsregler för specifika detaljer. 

4.4 Ersättning för missade träningsveckor går ej att få, undantag kan ske med läkarintyg. Meddela direkt när skada eller sjukdom inträffar.

5. Reklamation

5.1 Om du anser att en kurs, träningspass eller evenemang inte uppfyller vad som utlovats kan du reklamera kursen, träningspasset eller evenemanget genom att kontakta oss via info@halsoesset.se. Vid reklamation tillämpar HälsoEsset de regler om fel i tjänst som finns i konsumenttjänstlagen, 1985:716 (KTjL).

5.2 Om vi inte kommer överens kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) via http://www.arn.se eller per post till: Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm. Vi kommer att följa ARN:s beslut.

5.3 Du kan läsa mer om dina rättigheter på Konsumentverkets webbplats http://www.konsumentverket.se.

6. Immateriella rättigheter

6.1 Alla immateriella rättigheter, inklusive upphovsrätt och varumärken, relaterade till våra träningspass och evenemang tillhör oss eller våra licensgivare.

7. Ansvarsbegränsning

7.1 Vi ansvarar inte för några skador eller skador på egendom som uppstår under träningspass, personlig träning eller evenemang som bokats hos HälsoESSet.

7.2 Du deltar i träningspass, kurser och evenemang på egen risk och ansvarar för att säkerställa att du är i lämplig fysisk form för att delta. Du ansvarar även för att barn och ungdomar som följer med dig på träningspass, kurser och evenemang är i lämplig fysik form och dom tränar på ditt ansvar. Du ska vara vårdnadshavare till barnet/ungdomen eller ha medgivande av densamma för att delta. Egen olycksfallsförsäkring och ansvarsförsäkring gäller.

8. Personuppgifter

8.1 Vi behandlar dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy. Genom att använda vår webbplats och göra en bokning eller ett köp godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.

9. Ändringar i villkoren

9.1 Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa allmänna villkor när som helst. Eventuella ändringar kommer att publiceras på vår webbplats och träder i kraft omedelbart.

10. Marknadsföring och Sociala medier

10.1 Vi förbehåller oss rätten att fotografera och filma under våra träningspass och evenemang i syfte att använda i marknadsföring och i våra sociala kanaler. Om du inte vill vara med eller kännas igen på bilder och film vänligen meddela oss.

11. Bokningsregler gruppträning

11.1 HälsoESSet förbehåller sig rätten att ställa in gruppträningspass när under 3 bokade deltagare och meddelas via e-post till de bokade deltagarna.

11.2 Vi förbehåller oss rätten att byta tränare med kort varsel utan att meddela deltagarna innan det berörda träningspasset.

11.3 Du får ha 6 gruppträningspass, inklusive reservplatser, bokade samtidigt och bokning är möjlig upp till 4 veckor framåt.

12. Månadskort via Autogiro

12.1 Beloppet dras från ditt konto den 28:e varje månad.

12.2 Vanlig uppsägningstid är 2 månader. Medlemskortet går att uppgradera och blir då gällande omgående. Vid nedgradering utgår 2 månaders uppsägningstid innan bytet av träningskort görs. Kontakta oss vi info@halsoesset.se om du önskar ändra ditt träningskort. Senast den 25.e i månaden ska ändringen inkommit till oss för att ev uppsägningstid ska gälla från efterföljande månad.

12.3 Uppsägning av medlemskap via autogiro ska ske skriftligen via mail senast den 25:e i månaden för att uppsägningstiden ska vara giltig från efterföljande månad. Att ta bort autogiromedgivandet från din bank gäller inte som en uppsägning av ditt medlemskap hos HälsoESSet.

13. Kontakta oss

13.1 Om du har några frågor eller funderingar angående dessa allmänna villkor är du välkommen att kontakta oss via info@halsoesset.se.

Senast uppdaterad: 230901